En misslyckad middag

Okej... De servar den här äckliga potatisgratängen som bara svämmar i en massa överflöd av fett.
  Jag vägrar äta, mamma och pappa får ryck; menar på att jag kommer bli inlagd och att jag knappt äter någonting längre- att jag kommer få börja gå på behandling igen.
  Farmor säger ingenting, är bara tyst och kränger den enda gräddiga potatisbiten med ost efter den andra in i hennes kladdiga mun.
  "Du, du äter när vi kommer hem då!" morrar pappa. "Men sitt inte med här och stör stämningen."
Elisabeth håller huvudet böjt, petar i sin mat.
Jag rusar ut ur köket och börjar nästan att gråta.

Väl hemma tvingar de i mig en tallrik yoghurt med flingor.
  "Nu ringer jag **** imorgon", säger mamma (vill inte säga namnet på enheten, då den bara finns i området där jag bor). "Så får du börja där igen."

Jag tänker inte börja på något sådant skit. Fattar dem inte!??! Jag vill HA KONTROLL :'( dem älskar mig ändå inte- vilket är förståeligt, jag är fet och äcklig.

Dagens intag:
2 tallrikar yoggi varav en med special K - 480 kcal
Sammanlagt: 480 kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0